Dni Otwartych Drzwi Akademii Nauki

Nauka, zabawa, rozwój… u nas każde dziecko czuje się geniuszem!

O naszym sukcesie w duże mierze decydują cechy osobowości, takie jak np. inicjatywa i umiejętność współdziałania, zdolność przystosowania się, czy dar przekonywania.

W praktyce wygląda to tak, że nasze emocje decydują o tym, jaki pożytek zrobimy ze swojego intelektu. Dlatego bardzo ważnym czynnikiem w osiąganiu sukcesu jest inteligencja emocjonalna. Nieodłącznie związana  ona jest z inteligencją intelektualną.

Jeżeli poprosimy o wskazanie nam uczniów, którzy najlepiej radzą sobie w szkole, szybko odkryjemy, że są to uczniowie, którzy bardzo sprawnie czytają. Dzieci, które nie potrafią czytać lub mają z czytaniem problemy, przeżywają w szkole więcej frustracji i trudności, nawet jeżeli są bardzo inteligentne.

Czytanie rozwija inteligencję i wyobraźnię. Oczytane dzieci dysponują większą wiedzą, mają bogatsze słownictwo i ładniej się wypowiadają.

Nie jest to regułą, ale dzieci sprawnie czytające lepiej znają ortografię i mniej są narażone na szkolny stres.

Biegle czytające dziecko radzi sobie lepiej nawet na matematyce. Badania wykazują, że wiele błędów przy rozwiązywaniu zadań bierze się z niezrozumienia ich treści.

Nie wszystkie dzieci mogą osiągnąć biegłość w czytaniu ucząc się metodami stosowanymi w szkole. Na szczęście są też inne, innowacyjne metody nauki i podnoszenia sprawności czytania, dzięki którym, każde dziecko może stać się sprawnym czytelnikiem.

Akademia Nauki ze swoim dwudziestoletnim doświadczeniem stosuje dwa filary autorskiego programu – Rozwój Społeczny RS i Rozwój Intelektualny RI.

Podczas zajęć w Akademii Nauki, która rozpoczyna swoją działalność od Dni Otwartych Drzwi już od września, w Czarnkowie, Wieleniu i Lubaszu, dziecko rozwija się w trzech sferach: intelektualnej, poznawczej i emocjonalno – społecznej. Rozwój intelektualny odbywa się poprzez naukę czytania metodą Glenna Domana. Rozwój poznawczy to zdobywanie nowych wiadomości, poznawanie ciekawostek przyrodniczych i naukowych. Rozwój emocjonalny i społeczny natomiast poprzez kształtowanie u dziecka postawy „poradzę sobie”!

Korzyści dla dziecka to – wzmocnienie koncentracji i pamięci poprzez stosowanie technik pamięciowych, rozpoznawanie własnych emocji oraz sposobu ich wyrażania poprzez m.in. zastosowanie metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, rozwój empatii i sposoby nawiązywania relacji opartych na współpracy, wzbudzenie zainteresowania czytelnictwem, umiejętność odpowiedniej organizacji materiału – Mapy Myśli oraz Technika Piktogramów, wyrobienie nawyków dobrego i sprawnego uczenia się.

Podczas kursu, rozwijamy u dzieci pasję poznawania i odkrywania zjawisk. Na każdych zajęciach dzieci wykonują eksperyment i poznają naukowe podstawy tego, co doświadczyły.

Dzieci, które przeszły taki swoisty trening eksperymentalno – naukowy, mają dużo bardziej rozbudzoną pasję do uczenia się, odkrywania, a dzieci z rozbudzoną ciekawością świata same zaczynają czytać np. encyklopedie dla dzieci, wyszukiwać ciekawostki z różnych dziedzin nauki, fascynuje ich to, że mogą o tym opowiedzieć kolegom, czy rodzicom. Poznają praktyczną wartość „wiedzy” i cieszą się z jej odkrywania...

Serdecznie zapraszamy na bezpłatne lekcje pokazowe podczas Dni Otwartych w Akademii Nauki dzieci od 3 do 15 roku życia. Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie www.FundacjaCentrumWszechświata.pl